Om os |
---|
Kontakt |
Aktuelt |
Debatindlæg |
Bestyrelsen |
Generalforsamling |
Forskningsudvalg |
Folkesundhedsdagsudvalg |
Vedtægter |
Internationalt |
Folkesundhedsdage |
---|
Folkesundhedsdage 2022 |
Abstracts til forskningssessioner |
Folkesundhedsdage 2021 |
Tidligere Folkesundhedsdage |
FSD udvalgets sider |
Fristen for indsendelse af abstracts til Folkesundhedsdage 2022 er 1. maj 2022.
Præsentationer af alle nye forskningsprojekter og -resultater inden for folkesundhedsområdet er velkomne. Det kan fx være inden for epidemiologisk forskning, sundhedsfremme og forebyggelse, social medicin, digital sundhed, arbejdsmiljø, interventionsforskning, sundhedstjenesteforskning eller sundhedsøkonomi.
Muligheder for præsentationer
Der er mulighed for to typer præsentationer:
Mundtlige præsentationer i klassisk format: Hver præsentation varer max 8 minutter med efterfølgende spørgsmål i 2 minutter. Oplægget skal inkludere ”praktiske implikationer”.
Ph.d. formidlingskonkurrence: Ph.d.-studerende og personer med en nyerhvervet ph.d.-grad har mulighed for at indgå i en ph.d.-formidlingskonkurrence om at være årets bedste ph.d.-formidler.
Med nyerhvervet ph.d.-grad forstås, at man har forsvaret sin ph.d.-afhandling inden for de seneste 12 måneder, dvs. mellem den 26. september 2021 og 25. september 2022.
Deltagere i ph.d.-konkurrencen formidler deres forskning ved en 7 minutters præsentation i plenum, og publikum voterer efterfølgende. Bliver man ikke udvalgt til ph.d.-konkurrencen, vil abstract blive bedømt til mundtlig præsentation.
Abstracts vil blive bedømt til en mundtlig eller en ph.d. præsentation (sidstnævnte er muligt, hvis du opfylder kravene til en ph.d. præsentation).
Ved at indsende et abstract accepterer du følgende erklæring:
”Hvis mit arbejde er accepteret, planlægger jeg at deltage i konferencen.”
Sidste frist for indsendelse af abstracts er 1. maj 2022
- der gives svar senest 1. juni 2022
Bemærk venligst, at du skal registrere din deltagelse i konferencen for at præsentere dit abstract.
Registrering skal ske inden 30. juni 2022, ellers vil dit abstract – hvis det er accepteret – blive fjernet fra programmet.
Registrering til konferencen forventes åbnet i starten af april 2022
Yderligere information om indsendelse af abstracts kan findes nedenfor.
Evalueringsprocedure
Alle indsendte abstracts bliver bedømt af mindst tre medlemmer af Det Videnskabelige Udvalg ud fra følgende kriterier:
Retningslinjer for abstract til præsentationer
Formalia
Påbegynd indsendelsen ved at udfylde formularen
Layout for forskningsabstracts
Titel på Abstract: Vær kortfattet og undgå om muligt undertitler. Anvend ikke udelukkende store bogstaver. Anvend IKKE forkortelser eller akronymer i abstractets titel. Angiv gerne geografisk sted for studiet.
Præsenterende forfatter: Navnet på den præsenterende forfatter: Angiv hele fornavnet før efternavnet (eksempelvis Anette Jensen). Glem venligst ikke at angive den præsenterende forfatter i listen af forfattere.
Præsenterende forfatters e-mail: Angiv venligst e-mail adresse på den præsenterende forfatter.
Forfattere: Navnene på forfatterene skal fremgå som følger: Initialer efternavn (eksempelvis F Hansen).
Tilknytning: Angiv venligst tilknytning (eksempelvis forskningsinstitution, kommune), by og land. Hvis der er mere end en tilknytning anvend venligst 1, 2, 3 nummerering efter efternavnet.
Information om abstractets indhold:
Primært budskab:
Baggrund
Adressér den videnskabelige baggrund og rationale for studiet samt formål.
Metode
Beskriv studiedesignet, rammer (eksempelvis lokalsamfund, klinik, hospital), studiepopulation, dataindsamling/interventionsteknikker, analysemetode og evt. udfaldsmål.
Resultater
Præsenter de primære kvalitative fund og/eller kvantitative fulgt af konfidensintervaller eller signifikans niveau i de statistiske analyser, hvis passende. Dette afsnit skal indeholde data og ikke en udmelding lydende ”Data vil blive diskuteret”. Hvis relevant, tilkendegiv at resultaterne er foreløbige.
Konklusion
Angiv kun de konklusioner, som understødtes direkte af data. Rapporter folkesundhedsrelevante og praktiske implikationer, som anbefales og/eller implementeres som følge af studiet.
CVR. 2909 3970
Svenstrupvænget 5 E,
5260 Odense S
administration@dsff.dk
Tlf.: +45 7060 5845